All She Knows

Wednesday, November 3, 2010

7 tears

nak cerita sikit punya banyak pasal aku .. dulu aku selalu kutuk-kutuk orang .. mean buka kutuk-kutuk belakang tabir ( kadang-kadang buat juga ) tapi aku kutuk kawan-kawan aku fasal depa tiap-tiap hari duk layan cerita korea .. aku pun tak paham apa sangat yang best dengan cerita korea .. yang buat sampai aku naik tension bila aku pergi rumah sepupu aku je , depa mesti dok tercongok layan cerita korea .. aku pelik bin ajaib sebab apa yang best sangat dengan cerita korea ..

kalau tengok pun bukannya paham apa yang dia cakap walaupuna ada subtitle dekat bawah ..


orang lain layan cerita korea aku layan cerita omputih .. tahun lepas kawan-kawan semua dok sibuk cerita pasal Boys Over Flower dekat 8 tv.. aku kata apa yang best sangat cerita ni ? dia orang semua buat tak dengar je soalan aku and then mulalah buat kelompok siapa yang tengok cerita korea pastu sembang " Lee Min Ho tu handsome kan ". "Mana ada Kim Bum lagi handsome ". "Heroin dia tak cantik sangatlah ." "Tapi dia comel ."



BOYS OVER FLOWER




ini antara petikan perbualan mereka .. aku pun nekad nak tengok apa yang best sangat dengan cerita korea ni .. tapi selalu miss sebab last year duk dekat hostel ...disebabkan tahun ini dah duk dekat rumah try juga usha cerita korea .. tapi tetap tak dapat tengok sebab tuisyen dan cerita korea dekat animax selalu start pukul 8 .. tak akan nak berebut dengan bapak yang tengok berita dan aku yang nak tengok cerita korea ..



satu hari dekat tuisyen best friend aku ni stat daripada tahun lepas mula terjinak dengan cerita korea .. aku buat bodoh jelah sebab aku tak layan sangat cerita korea .. aku pelik dengan dia sebab aku tegur dia buat dek ja...dah habis sembang aku tanya "kau cakap pasal apa ? "
dia balas adalah .. dengan tidak puas hati aku tanya lagi .. akhirnya dia cakpa sekarang dia tengah layan cerita korea tajuk dia Princess Hours ..


Owwww ye ke .. aku tanya best ke ? dia kata cerita dia macam Benci Bilang Cinta (yang pernah famous dekat astro ria ).. waktu cuti PMR aku usha-usha dekat channel animax kot-kot ada cerita korea .. dah rezeki aku waktu buka tengah cerita My Lovely Sam Soon .. aku pun layanlah cerita itu .. cerita tu best jugak .. malamnya pergi tuisyen aku tanyalah lagi seorang kawan aku yang ketagih dengan cerita korea dia tengok cerita tu .. dia angguk pastu start bercerita .. kawan baik aku macam pelik je sebab aku dulu bukan layan dengan korea pun .. Pepatah untuk aku " Lu cakap orang ,Lu pulak kena "


Sekarang ni aku addicted gila dengan cerita Yu Hee The Witch .. cerita best gila .. ok ini first cerita korea yang aku addicted gila.. kalau miss pukul 8 aku sanggup bersekang mata sampai pukul 12 semata-mata nak tengok cerita ni ..



YU HEE THE WITCH



Hypothesis = jangan memperlekahkan orang nanti kita kena balik .. So ini pengajaran buat aku jangan kutuk orang kalau dia suka benda yang kau tak suka .. nanti kau pulak yang addicted ..